Integracja
Już od 1999 r nasze przedszkole jest placówką z oddziałami integracyjnymi, gdzie dzieci niepełnosprawne z różnymi zaburzeniami funkcjonują wraz z dziećmi zdrowymi i uczestniczą we wszystkich elementach życia przedszkolnego.
Miejsce znajdują u nas dzieci:
- z autyzmem,
- z niepełnosprawnością sprzężoną,
- z niepełnosprawnością ruchową,
- niesłyszące,
- niedowidzące,
- przewlekle chore,
- z zespołęm Down’a
- z inną chorobą.
Wśród kadry pedagogicznej zatrudnionej w naszym przedszkolu do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych znajdują się specjaliści:
- pedagodzy specjalni: oligofrenopedagog, surdopedagog, tyflopedagog,
- logopeda, neurologopeda,
- psycholog
- terapeuta ruchu.
Pozwala to na kompleksową i regularną terapię dziecka niepełnosprawnego.
Dzieci niepełnosprawne podczas zajęć indywidualnych i grupowych realizują indywidualne programy edukacyjne, tworzone przez naszych specjalistów, na podstawie wnikliwej obserwacji dziecka. Organizujemy również zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dla dzieci posiadających opinię Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej o potrzebie takich zajęć.
Dzieci niepełnosprawne biorą udział w zajęciach wspólnie z dziećmi zdrowymi, uczestniczą w zajęciach z arteterapii prowadzonej przez wykwalifikowanego plastyka oraz zajęciach muzyczno – rytmicznych. Uczestniczą także w pozostałych elementach życia przedszkolnego takich jak: uroczystości, wycieczki, przedstawienia.
Stosujemy następujące metody pracy:
- metodę ruchu rozwijającego Veroniki Sherborn
- metodę Knill’ów
- metodę Dennisson’a
- metodę Frostig- Horn
- metodę Kephart’a
- metodę Kinezjologii Edukacyjnej
- metodę Dobrego Startu
- pedagogikę zabawy wg Klanzy i wiele innych,
- metodę behawioralną.